wtorek, 26 sierpnia 2014

Jak przetrwać szkołę, czyli moje rady jak uczyć się skutecznie!

Heyo!
Jak korzystacie z ostatnich sześciu dni wakacji? Ja staram się każdy dzień zaplanować inaczej i spędzić go dobrze . Wczoraj nocowały u mnie koleżanki, więc oczywiście nie obyło się bez nocy poświęconej gadaniu i oczywiście jedzeniu :P Jutro obchodzę moje 12 urodziny, jednam przyznam szczerze że od czasu kiedy chodzę do szkoły nie czekam na moje wakacje, ponieważ oznaczają one początek szkoły i koniec dwumiesięcznej sielanki..
Jednak przechodząc do tematu mam dzisiaj dla was notkę z moimi radami co do szkoły. Na początku planowałam nagrać o tym filmik, jednak kiedy zabrałam się już za robienie zdjęć stwierdziłam że lepiej będzie napisać o tym post.

1. Ucz się kiedy jesteś wypoczęty i gotowy do nauki.
Czyli inaczej znajdź dobrą porę do nauki. Nie ucz się od razu po szkole, ale nie o 23. Najlepiej przebierz się w wygodne ubrania, zepnij włosy i uszykuj sobie coś do jedzenia, a wtedy nauka na pewno szybciej Ci pójdzie.



2. Zamiast uczyć się cały czas przez kilka godzin, rób sobie przerwy
Kiedy przez kilka godzin cały czas patrzysz w książkę zeszyt czy coś podobnego wzrok bardzo się męczy, dlatego co jakiś czas powinno się robić przerwy, np. żeby posłuchać muzyki, przejść się na spacer, lub coś zjeść.


3.Korzystaj z pomocy w internecie
W poprzedniej klasie bardzo często korzystałam z "korków" przez internet, może to brzmieć trochę dziwnie ale to naprawdę fajna rzecz. Wystarczy wpisać w Youtube lub Google daną przednmiot i rzecz jaką chcemy wiedzieć, np. Ułamki z matematyki i wszystko mamy fajnie i czytelnie wytłumaczone i to jest właśnie wielki plus!


4.Używaj kalendarzy, notatników i teczek 
Najlepszą rzeczą pomagającą w organizacji są różnego rodzaju kalendarze i notatniki. Ja osobiście każde zadanie, sprawdziany i inne obowiązki związane ze szkołą zapisywałam właśine w kalendarzu. Teczki są dużą pomocą w noszeniu kartkówek i sprawdzianów, ponieważ wszystko możemy nosić w jednym miejscu i wystarczy że codziennie po prostu będziemy w nią zaglądać.



5. Dbaj o przybory szkolne 
Łatwo jest powiedzieć, żeby dbać o zeszyty i książki, ale przez 10 miesięcy nie jest to już takie proste. Zasiadając przy lekcjach i odrabiając je zdecydowanie przyjemniej jest usiąść przy zadbanych przyborach. Łatwiej jest też sprzedać takie niezabrudzone podręczniki :)



6. Rozplanuj czas na rozrywkę i naukę .
Odpoczynek z telefonem czy laptopem jest oczywiście bardziej przyjemny niż nauka, jednak uczyć też się trzeba, a najlepiej jeśli uczymy się dość krótko, ale skutecznie. Wystarczy wyłączyć wszelkie sprzęty które mogą nas rozpraszać i w miejscu w jakim odrabiamy lekcje zostawić tylko te najbardziej potrzebnie rzeczy takie jak piórnik, zeszyty i książki. Mogę wam obiecać że nauka bez rozpraszaczy będzie o wiele skuteczniejsza. Najlepiej zacząć od lekcji, a kiedy już mamy wszystko odrobione, ze spokojem usiąść przed komputerem czy laptopem.



 Tak więc to były wszystkie 6 sposobów na szkołę :)
Mam nadzieję że taka forma postu się wam podobała i myślę że skorzystacie z tych rad w zbliżającym się roku szkolnym!
Do zobaczenia w kolejnym poście paaa :* 

7 komentarzy:

  1. Z tego co pamiętam to w podstawówce nauki właściwie nie było, w gimnazjum sporadycznie coś tam nauczyciele wymagali. Oczywiście mówię to z perspektywy czasu, wtedy wydawało mi się, że materiału jest ogrom. Nauka zaczyna się przed maturą. Wtedy będzie Ci faktycznie potrzebny ten kalendarz i internet. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaczynam teraz 1 lo.... :(
    http://karka-skoczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja idę teraz do 3 gimnazjum :D zapraszam do mnie :) http://karolina7-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej , mam pytania do tego różowego bidonu do picia . 1. Czy nie przecieka picie ?
    2. Poleciałabyś go ?
    3. Gdzie kupiłaś ? Patrycja :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz do 6 klasy. Niestety nowy program i wiele testów już na początku roku. Bardzo podobają mi się zdjęcia. Zapraszam do mnie ;) http://klaudia--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja idę teraz do 1 gim i od razu biorę się za naukę. Jeszcze mam 3 lata do testów, ale chcę zacząć jak najlepiej, zeby później test napisać z :lekkością:! :)

    Zapraszam - http://zuza-zeta.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rady dobre i przydatne ;3 Ja idę do 2 gim ^^ Gdzie kupiłaś kalendarz ? *~*

    OdpowiedzUsuń